عوارض عمل نكردن كيست مويي

مركز درمان با ليزر

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

عوارض عمل نكردن كيست مويي

۱۴ بازديد

عوارض جبران ناپذير، عمل نكردن كيست مويي يا سينوس پيلونيدال

عوارض جبران ناپذير، عمل نكردن كيست مويي يا سينوس پيلونيدال

 

كيست مويي يا سينوس پيلونيدال در اثر بازگشت موها به زير پوست رخ مي دهد كه به شكل يك يا چندين حفره ي حاوي مو و عفونت مي تواند در سطح پوست اطراف ناحيه ي مقعد خود را نشان دهد. اولين نشانه ي اين مشكل آغاز عفونت است. اين عفونت مي تواند به سرعت و شدت گسترش پيدا كند و به ساير نقاط بدن رسوخ كند. از طرفي افزايش عفونت مي تواند كيست مويي را بزرگ تر و دردناك تر كند و منطقه ي وسيع تري از بافت هاي بدن شما را تخريب نمايد.

نتيجه ي چنين امري يعني درمان سخت تر و طولاني تر. درمان كيست مويي ساده و كوچك با اندكي عفونت به مراتب آسان تر از درمان كيست مويي بزرگ و عفوني است.

اما ترس از درمان و خجالت كشيدن هميشه باعث مي شود كه بسياري از افراد در ديرترين زمان ممكن به پزشك معالجه كنند. به عبارت ديگر وخيم تر شدن علائم و نشانه هاي كيست مويي است كه افراد را ناچارا به مطب پزشك مي كشاند ولي اين طرز تفكر را بايد كنار گذاشت.

عوارض عمل نكردن كيست مويي يا سينوس پيلونيدال به قدري شديد و خطرناك است كه سرطان پوست فقط يكي از آنهاست. آبسه هاي عفوني ، درد شديد و كشنده، گسترش عفونت به ساير نقاط بدن، تخريب بيشتر بافت هاي بدن، التهاب و تورم كيست و از دست دادن قسمت وسيعي از بافت محل كيست به وسيله ي تيغ جراحي بخشي از عوارضي است كه در صورت عدم درمان كيست مويي مي تواند به سراغ شما بيايد.

عمل نكردن كيست مويي خطر ابتلا به نوعي سرطان پوستي را به همراه دارد

يكي از عوارض عمل نكردن و عدم درمان به موقع كيست مويي ابتلا به نوعي سرطان پوستي است. اين نوع سرطان پوستي مي تواند از منطقه ي عفوني و آلوده ي كيست مويي شروع شده و به تدريج به ساير نقاط بدن كشيده شود. سرطاني كه درمان آن آسان نيست و مي تواند سرطان هاي مهلك تري را در بدن شما به وجود بياورد.

در حقيقت كيست مويي مي تواند به مرور زمان سلول هاي پوست شما را تغيير دهد و بافت هاي سرطاني متعاقب آن ظاهر شوند.

درمان كيست مويي در اينجاست كه اهميت و جايگاه خود را بهتر و بيشتر از هر زمان ديگري نشان مي دهد. شايد شما در ابتدا با يك عفونت ساده مواجه شويد و همه چيز را ساده در نظر بگيريد ولي همين عفونت مي تواند آغازگر عوارض و خطرات جبران ناپذير زيادي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.